Antoni Tolmos, un pianista molt especial per a persones molt especials !!!

MINIATURA ANTONI TOLMOS

22·03·2018
Concert Energy. Piano. Seminari Conciliar de Barcelona 19:30h

ENERGY EN CONCERT

Com és habitual Antoni Tolmos presenta el seu nou treball en format de concert. Un espectacle amb piano de cua i una il.luminació força intimista. El pianista intervé també fent comentaris sobre les seves obres, les emocions i de quina manera la música serveix com a connexió emocional. El públic assistent entra en un espai contemplatiu on el silenci adquireix una gran importància, ja que Antoni Tolmos proposa no fer aplaudiments entre obres reservant-los únicament pel final del concert.

Antoni Tolmos presenta en el 2016 el seu desè treball discogràfic. El CD “Energy” ha estat enregistrat als estudis Oficcina Sonora de Florència a Itàlia. Manté la línia intimista del seu anterior disc “The new age piano album”, enregistrat a Londres, amb sons que cerquen la reflexió i la connexió emocional.

En els seus 18 anys de carrera discogràfica i amb 10 treballs editats com a pianista i compositor ha mostrat diferents vessants estilístiques que han caminat per colors clàssics, jazzístics i de noves músiques sense perdre mai el seu segell personal.

OBRES DEL CD ENERGY

El disc s’inicia amb el tema “Like a bird”, un ritme de piano obstinat amb una melodia clara i senzilla que va caminant i creant una atmosfera propera al new age i a la música per a pensar i abstreure’s. Aquest tema és l’eix central del primer vídeo clip de promoció enregistrat a la primavera en un preciós espai de la Noguera i narra la sensació de convertir-se en un ocell i poder volar lliurement.

Les altres obres del disc són: “Your ocean”, “Everthing can change”, “Second chance”,“A while with you”, “Road toguther”, “Ethnic love”, “Sigh no more”, “Memories” i “Where are the caresses?. Aquesta darrera obra “On estan les carícies?” té també una versió en vídeo clip amb un recull de fotografies de la guerra dels Balcans de la fotoperiodista de guerra Sandra Balsells. Totes les obres del disc Energy mantenen el so net i càlid al que el pianista lleidatà ens té acostumats en els seus treballs discogràfics.

ENREGISTRAMENT DEL CD ENERGY A ITÀLIA

Com ja va passar en el seu anterior treball enregistrat als Air Studios de Londres, Antoni Tolmos busca espais on pugui trobar la calma i la inspiració necessària per a poder plasmar la seva música d’una forma natural i plena d’intensitat. Els estudis “Officina Sonora bigallo” situats a Florència han estat l’espai de gravació d’aquest disc on Antoni Tolmos ha utilitzat un piano Steinway B tot sota la producció i mastering del reconegut enginyer de so Italoamericà Lawrence Fancelli.

Pianista, compositor i conferenciant

Antoni Tolmos, Lleida, 1970. Pianista, compositor i conferenciant. És titulat Superior en Piano, Llenguatge Musical i Teoria de la Música. És Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Expert en creativitat i improvisació musical. Coach Professional Certificat especialitzat en rendiment artístic. Actualment és professor d’Educació Musical a la Universitat de Lleida i a la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat Vicedegà de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida.

És arranjador i director artístic de diferents produccions discogràfiques per a d’altres artistes com Spring Riot, Marc Marzenit, Meritxell Gené, etc. Director Musical del “No surrender Festival” i de l’espectacle “Mamapop”. Fundador i Director de l’Orquestra Music Down integrada per músics amb i sense discapacitats intel.letuals i jtambé, junt amb Down Catalunya, del projecte “Converses Down. Com sona la teva vida?” amb joves amb síndrome de Down. Creador del documental “identitat sonora” juntament amb Xavi Caledró. Creador del projecte i concurs “Nadales Tolmos” per a nenes i nens de 10 a 16 anys d’edat.

Ha composat la música o els arranjaments d’obres de teatre com “Mercedes”, “Rubab, el misteri de l’lnstrument prohibit”, “La camisa de l’home lefiç”, “La nena que vivia en una capsa de sabates”, etc. la banda sonora de pel.lícules mudes com “Before to Hollyvood”, “Los Nibelungos”, també música per a documentals i spots de televisió.

Ha obtingut diferents guardons com el primer Premi de composició coral “Ciutat de Reus” 1999 i l’accèssit al mateix concurs al 1997, Premi Batec 2007 pel seu projecte “Improvisació musical, crear i gaudir en temps real”, Premi Extraordinari de Tesis Doctoral al 2006, i per músiques originals en obres de teatre i cinema que han estat premiades.

La seva música ha estat programada per emissores i televisions d’àmbit internacional i es comercialitza mitjançant plataformes digitals a tot el món. Realitza regularment concerts i imparteix conferències sobre creativitat musical en Conservatoris i Universitats de països com Espanya, Andorra, França, Hongria, Polònia, República Txeca, Austria, Dinamarca, Anglaterra i Itàlia..

El seu apropament a terrenys jazzístics l’ha portat a Festivals de Jazz com el de San Sebastian (2010), Festival de Jazz de Granollers (2009) i Festival de Jazz de Lleida (2007/2010) on ha gravat CDs i DVDs en directe.

Té editats deu treballs discogràfics: “Cristall” (CD 1999), “Silencis” (CD 2001), “Blanc” (CD 2003), “Sons de ciutat” (CD+DVD 2005), “Patio de luces” (CD+DVD 2008), “Nit Urbana” (CD 2010), “Musicolors” (DVD 2011), “Essència popular” (CD 2011), The new age piano album” (CD2013) i “Energy” (CD2016). Té publicades obres per a piano, per a cors i per a diferents formacions instrumentals, llibres, articles presentats a Congressos Internacionals, etc. És autor de la Tesi Doctoral sobre la improvisació pianística com eina pedagògica i actualment dirigeix Tesis dins l’àmbit de l’Educació Musical.

El seu repte és seguir emprant la seva música com a font de felicitat dels qui l’escolten.